miercuri, 14 aprilie 2010

logica animalelor de companie de la british airways

mah dragilor, sa va spun una buna - si culmea, nu e banc.
urmeaza sa plec in canada si vreau sa-mi iau potaia cu mine. un catel de 7 kile cu tot cu zgarda. bunul simt zice ca il vaccinezi, il deparazitezi, il iei in brate si gata. eventual il bagi intr-o cusca si-l tii la picioare. sau intr-un loc aerisit si incalzit, ca avioanele au asa ceva.
i-auziti ce zic dragii de englezi pe tema asta:
1) pentru catel trebuie sa aranjez transportul cu departamentul lor de transport marfa (skybirdgenet), catre care m-a directionat o foarte draguta operatoare de la relatii cu clientii.
2) pentru ca IATA are normative clare privind dimensiunile custii, se taxeaza cu 16 kilograme
3) costurile ar fi: 742 EUR (incluzand transferul custii intre avioane in londra, care e 320EUR) + 85 EUR taxa pt vama la otopeni, ca pleci din UE.
ca sa nu mai spun ca rezervarea "poate fi facuta cu max 10 zile inaintea plecarii, dar nu mai putin de 6 zile" si mai e conditionata si de alte formalitati fezabile abia atunci. adica degeaba-mi rezerv eu bilet cu doua luni inainte, ca de caine nu vor sa stie decat in alea 4 (patru) zile!

una peste alta, daca adaug cipul (care nu-i obligatoriu nici in romania, nici in canada), vaccinurile (incluisiv antirabicul), cusca standard international si ce-o mai fi, ajung pe la 1000 (o mie) de euro sau mai mult. pentru un catel de 7 kile, pe care daca-l scot la vanzare zic mersi sa mi-l ia careva gratis!

pentru comparatie, un bilet la avion - adult de 80 si ceva de kile, cu bagaj de mana de 7 kile si bagaj de cala de 23 de kile - costa cu totul 720 de euro. si mai primesc si gustare pana la escala si masa intre continente si ocup si un scaun si mai plimba si valiza aia mare moka de la un avion la altul!

eh, si acum spuneti-mi voi, cum e cu logica si rigoarea britanicilor?

Un comentariu:

  1. mi s-a atras atentia ca... biletul meu e ~720 euro dus-intors, pe cand al catelului e doar dus... deci ar fi 825*2=1650 euro... pentru o comparatie corecta :))

    RăspundețiȘtergere